Kevin

Content Area

Kevin was born on December 5, 2017 in Turin italy with a malformation in his right leg.
The whole thing had not been diagnosed during pregnancy and was only discovered at birth.

The pathology is called TIBIAL HEMIMELIA, Kevin was born without the patella and without the tibia and his leg is 4cm shorter and bent inwards. In addition, he has a bifurcation of the femur to make the leg even more complex.

Given the rarity of this malformation, unfortunately it is still little known and no one in Italy performs this treatment, after 7 unsuccessful interventions. The only solution that was proposed to us was amputation. Not only in Italy but throughout Europe.

It is a very rare disease with an incidence of one in a million. Kevin is that baby in a million.
To be able to walk, Kevin needs a series of delicate interventions that only dr. Paley can perform successfully.

La STORIA di Kevin

Kevin è nato il 5 dicembre 2017 a Torino con una malformazione alla gamba destra.
Il tutto non era stato diagnosticato in gravidanza ed è stato scoperto solo alla nascita.

La patologia si chiama EMIMELIA TIBIALE , Kevin è nato senza la rotula e senza tibia è la gamba di lui è 4cm più corta e piegata verso l’ interno. In più lui ha una biforcazione del femore a rendere la gamba ancora più complessa.

Data la rarità di questa malformazione purtroppo è ancora poco conosciuta e nessuno in Italia esegue questo trattamento, dopo 7 interventi non riusciti L’unica soluzione che ci è stata proposta è stata l’amputazione. Non solo in Italia ma in tutto Europa.

È una patologia rarissima con un’incidenza di uno su un milione. Kevin è quel bambino su un milione.
Per poter camminare kevin ha bisogno di una serie di delicati interventi che solo dott. Paley può eseguire con successo.